Hoe beïnvloed je het eigen klassenmanagement en het gedrag van de leerling?

 

De kleedkamer versus het klaslokaal, het stadion of het schoolplein. De docenten en de scheidsrechters: het kind en zijn “wedstrijd”. Er zijn behoorlijk veel gelijkenissen te trekken tussen de scheidsrechter op het veld en de rol van de leerkracht in de klas. Het gaat in beide rollen om het omzetten van macht naar gezag. Het respect wat jij als leerkracht geeft, mag je terugverwachten van je leerlingen. Maar dat werkt lang niet altijd. Hoe beïnvloed je het eigen klassenmanagement om het optimale rendement uit de leerling te halen? Het is de kunst om in moeilijke situaties zelf het juiste gedrag te laten zien!

 

Neem contact met mij op als spreker

 

Scheidsrechter en de relatie met onderwijs

Allard is nog altijd actief in het onderwijs. Na jarenlang voor de klas te hebben gestaan als leraar basisonderwijs en later als docent op de Pedagogische Academie (PABO), is hij nu actief in het begeleiden van kinderen met een autistisch spectrum en ondersteunt hij leerlingen in het basis- en voortgezet onderwijs. Vanuit deze rol biedt Allard een presentatie op maat aan: “De scheidsrechter voor de klas”: Hoe beïnvloed je het eigen klassenmanagement en dus het gedrag van de leerling?